Nä, den känns inte alls

BULLSHIT! Snacka om helt ointresserad sköterska på Svea Vaccin idag. 
Idag tog jag min femte spruta på bara några veckor. Just nu kan jag bocka i att jag är skyddad mot epidemisk hjärnhinneinflammation, gula febern och tyfoid. Hepatit A och B har jag bara tagit första sprutan, andra sprutan kan jag ta först efter två veckor.
 
I början var jag totalt nålrädd. Det var så länge sedan jag fick en spruta, men under mina år har jag säkert tagit 4-5 blodprov. Jag trodde det skulle göra lika ont men icke. Första omgången hos Svea Vaccin tog jag en i vardera arm. Twinrix-sprutan spännde som in i norden så jag hade lite svårt att lyfta armen utan att det ömmade några dagar. Men va tusan! 
 
Idag hade jag som sagt en ny sköterska inne på Svea Vaccin som var helt ointresserad och inte alls kul. Snacka om rullande band, inga snälla ord eller lugn. När jag sneglade på honom såg det ut som att han spelade pilkastning mot min överarm. Fort gick det i alla fall, och jag frågade om det spänner något i armen efteråt (frågar fröken nojig) och han säger det att "Nej, nej, ingenting sådan". Så nu sitter jag här med en svagt handikappad vänsterarm. Lögnare. Tur att jag inte väntade med att ta Twinrix OCH Tyfoid sprutan idag i vardera arm. Då hade jag knappt tagit mig hem.
 

Vaccinationsboken

 
 

Kommentera här: