Donationsbrev

Detta brev gick ut till samtliga företag jag besökte idag, och jag tänkte dela med mig av detta här på bloggen också, det är lika viktigt att det kommer ut i så många forum som möjligt. Har du möjlighet att sprida vidare detta ord är jag väldigt tacksam. Har du några tankar och funderingar? Det går självklart att lämna en kommentar på inlägget så besvarar jag!

Stor kram till er alla ♥ Tillsammans gör vi det!

Hej!

Mitt namn är Emilotte Persson, 20 år, och bosatt i Stenhamra, Stockholm. Den 6:e februari kommer jag åka till Ghana för att volontärarbeta tillsammans med organisationen TANF, The Anidaso Nsae Foundation, i två månaders tid. Jag kommer främst att arbeta som lärare på deras partnersskola men också hjälpa till på lokala sjukhus och med andra samhällsarbeten.

Jag skriver detta till er i förhoppningen om att ni som butik/företag och/eller privatperson skulle kunna vid möjlighet bidraga till detta fantastiska arbete TANF utför i Ghana tillsammans med sina volontärarbetare. Alla donationer kommer att framföras personligen utav mig på plats nere i Ghana.

Känner ni att ni skulle vilja hjälpa till?

Här följer lite förslag på vad ni skulle kunna donera i form av prylar:

-          För skolan: Läroböcker på engelska (barn 7-20 år, alla skolämnen), skolmaterial i form av t.ex. pennor (blyerts, kulspets, färgglada pennor), skolkritor för griffeltavla, white board-pennor, skriv- och ritböcker (typ kollegieblock), suddgummi, linjaler, spel (språklösa spel, typ Yatzy eller engelskspråkiga spel).

-          För sport och aktiviteter: Fotbollar, t-shirts eller matchtröjor för match och träning. Andra träningsleksaker typ hopprep, rockringar.

-          För barnhemsbarn: Kläder, skor och sandaler för pojkar och flickor i åldrarna ända upp till 25 år. Leksaker, CD och CD-spelare, DVD-er (engelskspråkiga) och annat pyssel till barnen. Nytt eller begagnat.

-          Begagnade datorer:Har du en gammal skrutten laptop som bara ligger hemma eller som ska slängas? TANF efterfrågar laptops/iPad oavsett skick. Enligt mottot att det finns ingenting som inte går att laga så tar jag ändå emot hopplösa fall av laptops eller liknande. Dessa används som skolmaterial.


Jag och TANF tar tacksamt emot alla donationer och hämtar upp dessa personligen. Har ni/du något hemifrån att donera i form av begagnade prylar kan jag komma och hämta dessa också. OBS! Jag tar inte emot trasiga saker.

I form av finansiella donationer är detta minst lika välkommet. Alla donationer framförs till TANF som räddar barn från barnarbete och betalar deras avgifter för skolgång, skolmaterial och skoluniformer med hjälp av donationerna. Donationerna går också till inköp av medicin och utrustning till de lokala sjukhusen.

Är ni intresserade av att donera pengar till min insamlingsfond för TANF är ni välkomna att höra av er till mig för mer information. Eftersom jag arbetar med detta som privatperson för en organisation baserad i Accra, Ghana kan donationerna ske på olika sätt enligt era önskemål (i samråd och rekommendationer från TANF). Hör av er via telefon eller epost ([email protected]) för mer info. (Ni som läser bloggen nu vet ju sedan tidigare förhoppningsvis att jag har öppnat en donationsfond hos betterplace.org, du finner denna HÄR) 

Om ni skulle vilja veta mer om detta är ni självklart också välkomna att höra av er till mig eller förvaltningschefen Rev. Laud på organisationen TANF. Jag besvarar alla era frågor om ni har några funderingar eller tankar.

Ni kan även läsa mer om organisationen på deras hemsida http://tanfghana.org eller gilla deras sida på Facebook (The Anidaso Nsae Foundation) för att följa deras arbete.

Jag hoppas att jag hör från er och tackar er för att ni tagit Er tid.

Emilotte Persson

[email protected]

0760314720

http://minresaforlivet.blogg.se

PS: Alla donationsgivare kommer

personligen att få ett tackbrev/

diplom undertecknad TANF.

Kommentera här: