Min resa för livet!

Redigerad 2014-12-26
 
 
Mitt namn är Emilotte och är 21 år gammal, bosatt på Färingsö strax utanför Stockholm. 

 
2014 drog jag iväg på mittl livs äventyr i Ghana. Jag hade bokat upp mig för att volontärarbeta för organisationen TANF i två månaders tid, och det har varit den mest lärorika tiden i mitt liv. Dels att få uppleva kulturen, landet, människorna, landet och det primitiva levernet i Ghana. TANF inspirerade mig och lämnade mig med en djupt rotad känsla av att jag var tvungen att återvända - jag var inte klar med arbetet här. På dagtid hjälpte jag till i skolan Widson Academy i ben pittoreska byn Teiman där jag också bodde. Tillsammans med Laud som driver organisationer gjorde vi även andra projekt och spred vår verksamhet runt om i Ghana och administrerade fadderskapet till våra fadderbarn, ca 22 stycken, i Teiman. Det har varit en fantastisk upplevelse!
 
Idag är jag Sweden Program Director för TANF. Jag hanterar alla frågor kring volontärarbete i Ghana med TANF, även insamlingar och fadderskap för organisationen. Det ser jag som en ära att sprida budskapet om det fantastiska arbetet TANF gör för barnen i Ghana här hemma, och jag hoppas att fler och fler blir intresserade av att hjälpa till.
 
I januari 2015 åker jag tillbaka för att spendera 7 veckor med TANF och hjälpa till med de fortsatta projekten. Det ska bli härligt och riktigt kul att återvända till det land som inspirerat mig och gjort mig till en bättre människa, jag kan knappt bärga mig!
 
Ni kommer även få följa med mig på en resa till Malawi som jag inte vet som mycket om än - men mer info följer. Välkomna!
 
 
Såhär skrev jag inför min första resa: 

Hej!
Jag är Emilotte och kommer att driva den här bloggen de närmsta månaderna.
 
Idag är den första november, dagen innan allhelgonaafton. Inget särskilt. Bloggens startdatum åtminstone - och inte vilken blogg som helst. 
 
När jag var drygt 18 år så började en enerverande längtan efter Afrika. Västafrika, Östafrika, Centralafrika, Sydafrika. Vad som helst-afrika. Bara Afrika. En lejonkungen-dröm sedan barnsben. Vilda djur, stäppmark och savanner. Kulturen, musiken, människorna. 
 
Så jag har letat efter resor, både som volontär och som turist i länder som Kenya, Tanzania och Sydafrika. Men någonstans har det alltid varit för dyrt. Men nu har jag hittat det jag sökt. Jag ska packa min väska, ge mig ut på äventyret själv. Jag ska se det Afrika jag längtat efter, det jag drömt om och samtidigt förverkliga drömmen om att göra en insats för någon.  
 
I feberuari smäller det, jag reser till Ghana för att volontärarbeta som lärare för organisationen TANF Ghana. Och ni ska få hänga med mig hela vägen dit och tiden där.
 
Resan börjar här och nu!
1 Glenn:

skriven

Hej Emilotte,

Vilken fantastisk resa och grymt kul att du gör en sådan häftig resa:)

Man blir ju glad bara av att se någon göra något extra av livet.

Kram och lycka till med allt

Svar: Va kul att du hittade till bloggen, Glenn! Tack så mycket, jag blir så glad! Kram
Emilotte

Kommentera här: