Bli fadder till ett barn via TANF

Godkväll läsare av bloggen Min resa för livet!
 
Nu har ni inte hört från mig på några dagar, det beror delvis på att det inte hänt så mycket på den här fronten. Det har varit mycket jobb på ATG och har hjälpt min pojkvän att packa inför hans stundande flytt så det har funnits att göra!
 
Jag tänkte bara berätta lite mer om TANF och deras vision. För er som inte följt bloggen sedan starten så kan jag lite kort berätta om denna organisation som är baserad i Accra, Ghana.
 
TANF, The Anidaso Nsae Foundation, är en relativt ny organisation som startades 2012 av Reverand Laud. Organisationen är ideell med mål att ge barn och ungdomar i Ghana fri skolgång och sjukvård, TANF är således fullt beroende av gåvor och donationer och oss volontärarbetare för att kunna sätta sina planer i verk.
Eftersom TANF inte har några utgifter går 100% av alla donationer direkt till verksamheten, inga administrativa avgifter. Hur detta är möjligt är just för att organisationen drivs ideellt av Rev. Laud tillsammans med godhjärtade människor och volontärer. Kan det bli bättre än så egentligen?
 
The Anidaso Nsae Foundation är verksamma i Accra som är huvudstaven i Ghana med omnejd, huvudsakligen Oyarifa-Teiman (där jag kommer bo - spännande!).
 
Du kan även bli fadder till ett barn via TANF. Detta kostar 70 Ghana Cedis i månaden, vilket i svensk valuta blir ca. 205 kronor. För att bli fadder kontaktar du [email protected] som väljer ut ett fadderbarn till dig, och ni gör sedan upp om betalningssätt och konto för inbetalning. Du kan läsa mer om detta HÄR . Tillsammans kommer ni får följa "ert" barns utveckling tillsammans med TANF som håller er uppdaterade. Kanske årets julklapp?
 
Rev. Laud, förvaltningschef på TANF Ghana, överlämnar en skoluniform till en av eleverna på skolan. Laud har varit den person som ordnat med allt inför min resa till Ghana, han är verkligen riktigt grym!
 
Glöm inte att ni fortfarande kan donera till min fond på betterplace.org. Varje gåva har stor betydelse!
För mer information om insättningsmetoder till min insamlingsfond; läs mer här: http://minresaforlivet.blogg.se/2013/november/att-vara-tjatig-for-bra-orsaker.html
 
Ha en trevlig fredagskväll!

Kommentera här: