En bekännelse om insamling/A confession about fundraising

Kära läsare, Dear readers,
 
Jag måste erkänna att jag tycker att det är svårt och jobbigt att tjata om det här med att "skänka pengar", "rädda barnen", "en krona gör stor skillnad". Jag låter som en klyscha, och jag skäms lite. Är det svenskt kanske? Men jag önskar, från mitt innersta, att du som som kan och vill bidra med vad som helst tar tid och lämnar ett bidrag. Jag vet att det finns så många organisationer och ändamål man skulle kunna ge sina pengar till, och det är hopplöst - man kan inte hjälpa alla. 
 
I have got to admit that I think it's hard and tiresome that all the time having to nag about "donate money", "save the children", "a small amount makes a big difference". I sound like a big cliché and I'm a little embarrased. Maybe that's something Swedish. But I wish, from the bottom of my heart, that You who are able and want to, take your time and donate. I know there are tons of other organizations and projects you could donate your hard-earned money to, and I understand it's hopeless - you can't help everyone.
 
Men det skulle betyda hela världen för mig om ni väljer att stötta vår organisation och det arbetet vi gör. Jag gör allt för att hålla er uppdaterade och för er att verkligen SE och få ett KVITTO på att det hjälper. Det jag gör här tycker jag är så kul, och lär mig varje dag att verkligen uppskata det jag har hemma och den uppväxten jag har fått, och det är mitt livs uppdrag att få ge tillbaka till dom som inte har haft den turen. Men jag behöver såklart er hjälp.
 
But it would mean the whole world to me if you would choose to donate to our organization and the work that we do. I am doing everything I can to update you and to keep you in the loop about what's going on and what we do, so you can actually SEE and get a reciept on that it's actually helping us alot. What I'm doing here is so much fun, and I'm learning everyday to appriciate all the things I have at home and the uppbringing I was given, and all the things I got for free, not even thinking about it. So I have made it my mission to give back to the children who were not given the same opportunity as me. And of course, I will need your help.
  
Men innan jag fortsätter vill jag först bara TACKA de som verkligen har lämnat ett bidrag, nu och tidigare. Så ta verkligen åt er, jag är så hjärtligt tacksam och jag vet många människor som kommer att vara minst lika tacksamma. 
 
Before I continue, I just want to express my deep gratitude to the people who are supportning me and donated towards this cause, now and before. I am so grateful that you have taken your time, donated your hard-earned money, and also did choose this organization. And I know so many people are grateful for your kind gesture.
 
Obeservera! Ni som betalar direkt på hemsidan - detta kostar ingenting extra att donera. Kryssa bara i att ni inte vill donera pengar till globalgiving. Om ni inte vill stötta dom också, såklart.
 
Note that it does not cost you anything extra to donate through globalgiving.com. Just mark that you do not want to donate anything to the website. Unless you want to support globalgiving too of course.
 
(Tryck på "give now" för att komma till insamlingen)
(To get to the fundraiser, press "give now")
 
 
Andra alternativ för insättning:
Other payment options:
 
Paypal (Sweden and international)
My email adress to Paypal is [email protected].
 
Internetbanken (Sweden)
För er som inte använder Paypal och heller inte gillar att uppge kortuppgifter på nätet så har jag öppnat ett konto i SEB till er som det går super att betala till så för jag vidare detta till fonden. 
 
Clearingnummer 5699
Kontonummer 33 224 63
Bank SEB
 
Viktigt! Skriv ditt namn + mail så jag kan meddela att jag mottagit pengarna och när dessa kommer bli synliga på insamligen på betterplace.org.
 
Swish (Sweden)
Swish är ett bra alternativ, och mitt mobilnummer är 0737450707. Viktigt! Skriv gärna namn + mail så jag kan meddela när jag fått pengarna. Men det går såklart bra att vara anonym också.
 
Venmo (US)
My name on Venmo is just @emilotte. I will notify you when I have revieved your donation.
 
Tusen tack för din generösa hjälp och följ bloggen för senaste uppdateringarna om våra projekt
Thank you so much for your generous help and make sure to follow my blog for the latest updates on our projects.
 
 

Kommentera här: