god jul från dalarna!

Hoppas ni haft en mysig julafton. Jag så tacksam för att få fira julen tillsammans med min familj, och så är vår farfar här på besök på vårt lantställe i Hållnäs. Det enda som saknas är massor av snö, men det ligger inte ens is på Siljan som vi ser från vårt fönster. 
 
Med det är nästan läskigt mysigt på vårt lantställe ändå, vi har haft en supermysig jul som har kantats av god mat och många skratt tillsammans med familjen. Vi har delat klappar och tittat på Kalle Anka, precis som man ska göra på en julafton. En traditionell julafton helt enkelt. Till julklappar fick jag en mysdress, högtalare, ittala-glas bland andra saker. Jag hade även önskat mig bidrag till en kamera jag hade tänkt mig att köpa innan jag åker till Ghana. Jag måste ju ta fina bilder när jag är där!
 
Här följer lite bilder från firandet i Dalarna, vårt mysiga lantställe, och en del av vårt julbord där allt var hemlagat. Mums.
 
Jag och min syster ♥
 
Otroliga nyheter är att min släkt skänkt 2500 kronor förra helgen och 1300 kronor den här helgen. Tillsammans har vi nu kommit upp i 897 euro, vilket motsvarar 59% av mitt mål att samla in, 1500 euro. Fantastiskt, fantastiskt, fantastiskt.
 
Vill du donera du också? Följ bannern nedan eller donera direkt till internetbanken (som sedan kommer hamna i insamlingsfonden under ditt namn):
 
Clearingnummer 5699 
Kontonummer 33 224 63
Bank SEB
 
Viktigt! Skriv ditt namn + mail så jag kan meddela att jag mottagit pengarna och när dessa kommer bli synliga på insamlingen på betterplace.org.
 
 
God jul!
 
P.s: För er internationella läsare som inte fattar detta så firar vi svenskar jul på julafton med julklappar och mat, och inte juldagen. På juldagen ligger vi bara och smälter julmaten...

Kommentera här: