Har du något att skänka?

Godkväll!
 
Så, nu har jag varit hemma en stund efter dagens äventyr. Igår kväll kläckte jag idén om att jag ska knacka dörr hos lite lokala företag och butiker här i närområdet för att höra mig för om den finns någon möjlighet för dessa att donera någonting, material som jag skulle kunna ta med mig ner till Ghana. Jag börjde att skriva ihop en broschyr om detta, ett litet häfte om vad jag ska göra, vad de kan skänka och sedan ett häfte där TANF själv har beskrivit sitt projekt. Jag fick iväg 8 stycken idag, det känns som en vinst. Nästa steg blir anslagstavlor och fler butiker. Vi får se om detta ger någon gensvar, jag väntar spänt! Kanske knacka dörr, dela ut flygblad? Det känns så härligt att ha en vision, ett mål och något att arbeta för med ett gott ändamål. 
 
Jag kommer ihåg för lite drygt ett år sedan var jag ute och dela CV:n till några butiker, och jag var precis lika nervös idag - det kändes precis lika viktigt att sälja in sig nu som då. Men efter första besöket på Konsum här uppe i Stenhamra fick mina ben en helt annan energi, så jäkla målmedveten. Och vilken kick!
 
 
Jag tänkte att ni i nästa inlägg ska få ta del av det jag delade ut till alla idag, ni kanske har något att donera ni som läser.
 
För övrigt var jag ju hos Svea Vaccin idag igen - sista sprutan avklarad! Den här gången sista Twinrix-sprutan (mot Hepatit A och B)  innan avfärd och fy fan va den inte var skön. Den är fortfarande inte skön, jag tror dessvärre att min muskel inte hann slappna av innan hon stack nålen i. På plats där kirrade jag även en utskrift på malariamedicin. Det finns tydligen två typer av malariamedicin som är vanligast; Malarone (får mig att tänka på rödvinet) och Lariam. Malarone får jag inte äta efter som att det profylaxet får man bara käka i max 28 dagar, och jag är borta i typ 60, då återstår Lariam. Malarone tar man varje dag, Lariam tar man en gång i veckan. Den vanligaste biverkningen till Lariam är ångest, oro och hallucinationer vilket låter ju jättetrevligt. Efter lite eftersökningar på nätet ser det ut som att jag borde tala med min läkare om detta, jag käkar nämligen en hjärtmedicin vid behov mot oregelbundna hjärtslag som inte är så bra att kombinera (som jag förstår det kan man få allvarligt låg puls). Kombinera det med mitt låga blodtryck och smärttröskel så låg att jag kan svimma av att slå tån i tröskeln och kan bli helt vimmelkantig så fort jag kliver ur sängen. Du vet, så pass att det svartar för ögonen så jag kan lägga mig ner på golvet bara för att få tillbaka blod i huvudet. Jag är en liten hypokondriker, ja. Fortsättning följer på den här historien... 3 veckor innan jag åker ska jag börja provta tabletterna och jag hoppas till gud (även om jag inte tror på någon sådan) att allt kommer gå bra.
 
Godnatt vänner!

Kommentera här: