Onsdagsledigheten

Goddag och hej alla hängivna läsare,
 
Idag kan jag njuta av en ledig dag efter 6 dagars hårt arbete på ATG supporten. Särskilt efter en helg med dubbel-jackpot på V75 har det var mycket att stå i. Berättade jag att vi hade en tävling precis på jobbet, VM i V75? Förutom att det är en tävling för våra kunder så hade vi en intrern tävling i huset. 6 omgångar V75:or, flest antal rätt vinner. Ganska simpelt, va?
Vi som jobbar på ATG får inte delta i den nationella tävlingen, därför så har vi en intern tävling. Själv skrapade jag ihop 24 rätt på 6 omgångar, sista tre omgångarna blev det 5-6-6 rätt. Några slantar i vinst och jag knep 13:e platsen i den interna tävlingen. I lagtävlingen där 5 deltagares resultat räknas tillsammans så kom vi faktiskt på en andraplats och belönades med ATG-presentkort. Jo, jag tackar (och såklart Andreas, Björn, Ylva och Håkan som jag kämpade tillsammans med). V75 är förövrigt en väldigt rolig spelform. Ni som inte har testat borde det, så varför inte köpa en Harry Boy så är du med? "Ta genvägen till spänningen", haha, jag älskar våra reklamfilmer som rullar på TVn.
 
Nu på morgonen har jag plöjt några avsnitt av "Allt för Sverige" på SVT Play. Tycker det är ett ganska mysigt program, man både skrattar lite och blir rörd. Och jag som gillar släktforskning och tycker det är väldigt intressant att se vårt land ur andras perspektiv. Och till det har jag bara tagit det lugnt med en mysfrukost i sängen och ligger nu och funderar på vad jag ska göra med resten utav dagen.
 
På jobbet igår var det så lugnt på kvällen att jag lyckades skriva ihop lite saker som jag tänkte visa för er i nästa inlägg. Som det ser ut nu så ska jag till Vällingby och ta sista Twinrix-sprutan innan resan (det blir den tredje efter jag kommit hem från Ghana). Och kika lite i affärer, kanske dropa in hos en frisör. Jag behöver verkligen klippa mig! Kanske kika lite på julkappar, födelsedagspresent till Simon. Det finns alltid någonting att göra! 
 
Men håll utkik här på bloggen ikväll, det kommer lanseras någonting fint med mer information om vad vi kan göra för TANF och barnen i Ghana. So stay put!
 
Snart så, snart så. Om 9 veckor sitter jag där! Bild från TANF's Facebook-sida med en volontär som är där just nu.
 
Jag önskar er alla en fin onsdag, 
 
Med kärlek,
 
Emilotte
1 pelle:

skriven

hej. läget? hur går det med insamlingen.

Svar: Tjänare, jo det är bra! Det rullar på med insamlingen. Förhoppningsvis blir det mer och mer med tiden!
Emilotte

2 pelle:

skriven

Ska vi snack sponsring? Vi syns till helgen i Sörby.
HA DET GOTT:

Svar: Det låter kalas det Pelle! Ses snart!
Emilotte

Kommentera här: