Se vad ni nu har gjort!

Underbara människor! Jag hoppas att er vecka har börjat bra. 
 
Hos mig har det inte hänt så mycket, jobbar och står i, föräldrarna är borta på Fuerteventura och gottar sig i solen och jag bara längtar efter snön och jul just nu. 
 
Igår var en lugn första advent på jobbet som avslutades med en blodig ryggbiff och hemlagad bea på kvällen tillsammans med min kära syster. Perfekt! 
 
Annars på fronten för TANF så går det i maka takt framåt, igår skickade Laud en handbok för TANF volontärer och OJ! vad verkligt allt blev då. Alla punkter om förberedelser, vad man ska tänka på när man packar, budget för fickpengar osv. osv. Även lite roliga texter om vanliga seder i Ghana och vad man kan förvänta sig som vit person i ett land med, ja, majoriteten svarta personer. Obroni, som det kallas på det inhemska språket Twi som betyder "vit person" ska tydligen vara vanligt att man blir kallad som vit person. Haha, åh, det känns helt vrickat att min hudfärg för en gång skull sticker ut, att folk kommer lägga märke till en och bli pekad på. Jag kan bara fantisera om hur det kommer vara och kännas. Knasig känsla att vara minoritet! Annars så verkar intrycket att Ghananer är fantastiskt vänliga och brutalt ärliga. Den rolig kombination!
 
Nu till något helt annat och en glad follow-up för er som donerat till min insamlingsfondbetterplace.orgIgår framförde jag donationerna som hittills kommit in till fonden till TANF, totalt 355€. Om ett par veckor kommer TANF kunna nyttja dessa bidrag till att göra något fantastiskt. TANF har räddat två pojkar, 10 och 12 år, från fattigdom. Dessa två killar har aldrig gått i skolan och det är med hjälp av TANF och era bidrag som dessa två killar i januari nu kan börja skolan. För första gången i deras liv kommer de kunna gå i skolan. Så helt fantastiskt underbart!
 
Okpoti och Sowa på övre raden är killarna som kommer att börja på Wisdom Academy med TANFs hjälp. Bilden är lånad från http://tobywigglebottom.com/ 
 
Laud skickade denna bild till mig igår och jag blev alldeles varm i magen. Idag har de varit till stan för att handla skolmaterial till pojkarna, och det är med våra bidrag och bidrag från andra volontärer som detta är möjligt. Det känns verkligen på riktigt att man gör skillnad. Och i feberuari kommer jag verkligen få ta, se och känna på det.
 
Självklart kan du fortfarande donera till min insamlingsfond. Den kommer att finnas öppen så länge jag vill och TANF behöver. Nu är det mindre än 70 dagar kvar tills jag åker!
 
 
Med kärlek,
Emilotte

Kommentera här: