Äntligen officiellt!

Det är med en befriande känsla jag nu kan säga att mina babysteps mot Ghana börjar ta sig.
 
Igår vaccinerade jag mig och tog mina första två sprutor utav fem, jag har meddelat för chefen på jobbet (tack för att ni är världens finaste!) och för första gången i mitt liv har jag genomfört en utlandsbetalning till organisationens bankkonto. Vuxenpoängen bara trillar in, och på toppen av allt så kirrade jag körkortet i början av veckan. Det rullar på nu i racerfart!
 
Checklistan börjar fyllas på mer än det bockas av just nu, men jag kan tacka för den goda tiden jag har innan avresa. Och det leder mig till nästa punkt, att jag inom en snar framtid bör bestämma exakta datum för min vistelse och boka flyg. Ja, ja, ja.
 
 

Just nu bara sjuder jag av lycka och jag kan bara med största vördnad TACKA Rev. Laud på TANF som hjälper mig med allt inför mitt besök, allt från boende till visum till pickup på flygplatsen. Jag är verkligen i goda händer.
 
Snart tänkte jag berätta lite om organisationen i Ghana och vad ni kan göra för dom. Som jag själv har tagit initiativ till att starta en insamling där mitt mål är att få ihop tillräckligt med pengar för att kunna finansiera ett års skolgång för fem barn.
 
Vill ni veta mer? Följ med mig här på bloggen och på min resa för livet.

 

Kommentera här: