huvudet fullt av tankar

Godmorgon, godmorgon.
 
Den här dagen, måndag, är jag ledig för en gång skull. Jag har heller ingenting planerat, och även om klockan redan är elva så har jag inte orkat gå upp för att äta frukost än.
 
Jag spenderar tiden framför min dator, min Asus Zenbook UX1LA, har jag berättat om den? Det är min egna lilla kärlek som är den första datorn jag själv har köpt för egna pengar. Jag fick ge drygt 12,5 tusen för denna skönhet, men jag är nöjd! En av de största anledningarna till att jag föll för denna var dels för touchskärmen som ger en helt annan upplevelse av Windows 8 och skärmupplösningen är helt fantastisk (och sådär högblank som jag ville ha den). Sedan är hon tunn och lätt som en Macbook Air, med en prestanda bättre än Macbook Pro. I'm in love!

Ritualen när jag drog av plasten på denna laptop var magisk. Och doften av fabrik...
Vanlig morgonritual
 
1 Robin:

skriven

Doften utav ny elektronik är alltid nice ^^ Jag har dock inte den blekaste vad jag ska köpa för laptop. Blir att gå igenom snittbetyg, recensioner osv =)

Svar: Ha det är ju halva grejen att få packa upp ny elektronik! Jag satt i timmar och gick igenom recensioner och betyg på sweclockers. Jag kanske har köpt en dator som är betydligt starkare än mina dagliga behov, men ska det va så ska det va! Kul att du läser bloggen! /E
Emilotte

2 Robin:

skriven

Hehe, utan tvekan ;) Ja, man vill ju få så bra avkastning som möjligt på sina investerade pengar. Hellre att det är så, än tvärtom.

Själv köpte jag min första nya stationära dator på nästan 5år. Så jag gick in för att den ska klara av mina behov i 2år framöver i alla fall.

Jag räknar dock med att göra en uppgradering utav den inom 1år kanske. För priserna på 8a kärniga CPUs kommer att sjunka i pris framöver.

Samt så vill jag gärna ha 32GB minne också. Det gör jag så gärna så =) Ha det bäst!

Kommentera här: