Min väg till Ghana och TANF

Det var för ett par månader sedan jag verkligen gav mig hän för att hitta någon sysselsättning för mig i vår.
 
Det var någonstans där när jag insåg att "Vad i hellsicke, alla drar iväg på sina äventyr, vad ska jag göra?". Min stora kärlek Simon som aldrig skulle lämna vintern för någonting visste jag aldrig stod som alternatv till resesällskap. Och jag hade någonstans alltid velat göra någonting helt, helt själv. Och det var där det hela började.
 
Jag ska inte misströsta, jag har varit med om många spännande resor sedan jag avslutade gymnasie-kapitlet i livet. Jag har hunnit med en månads öluff i Grekland vackra övärld Kykladerna, sett Los Angeles, San Fransisco och Miami i en fartfylld och spännande resa till USA och nu senast en kulturell och kulinarisk resa till vackra Toscana, Italien. Och samtliga äventyr med min Simon (tro mig, han kan vara det bästa resesällskapet!).
 
Allt började med Google (såklart, vad annars?) efter en alternativ sida för volontärarbete. Och workaway.info blev mitt startskott ut i djungeln. Valmöjligheterna är enorma, men jag fastnade för TANF.
 
TANF, The Anidaso Nsae Foundation som på Twi betyder "Hoppet har inte runnit ut" är en organisation baserad i Accra, Ghana. Organisation drivs av Reverand Laud och samarbetar med flertal skolor och sjukhus i Ghana och arbetar för fri ubildning och sjukvård för barn och tar varmt emot volontärer och bidrag. 
 
TANF är relativt nystartat men än så länge har ett flertal volontärer från stora delar av världen besökt Ghana och TANF och arbetat med dom i projekten som volontärer i hos deras partnerskolor och sjkhus.
 
I nästa inlägg ska ni få ta del av mitt insamlingsprojekt som jag hoppas blir succé, sedan är det mycket saker som ska ske nu mellan november och feberuari... Stay tuned!
1 Amanda:

skriven

PUSS!!!

Kommentera här: