Ada Foah

Yves
Happy Laud
Laud och Lena
Alltså detta smile, hahah!
 
Det finns små paradis i Ghana trots allt. Vad jag trodde skulle bli en lång och svettig dag till vad folk kallade "the Lagoon" eller "where the see meets the flood", blev helt enkelt en väldigt avslappnande dag med många lyckliga leenden. Jag såg så fina delar av Ghana i söndags att jag blev helt ... ja, jag blev helt tagen. Det kändes lite som att komma till ur-Afrika och lugnet i byarna med dessa hyttor. Åh, jag vill nog tillbaka dit. Eller så var det helt enkelt bara en försmak på vad som kommer att komma!
 
Resan började med en trotro som man kan säga är en minibuss som man fyller med passagerare tills det i princip hänger människor ur fönstrena. Skjutdörren går knappt igen, och det är ett väldans liv kring dessa bussar, och det skumpar och skumpar för att vägarna är så dåliga. Men på något sätt är det mysigt och väldigt sövande... 
 
Vi skulle till Ada Foah, västkusten i Ghana. Jag tror bilderna talar mest för sig själva, men vi fick åka båt, burt till detta ställe som kallas för Maranatha där vi spenderade dagen på stranden, med sjön på ena sidan, och havet på det andra. Magiskt.
 
Mamma och pappa behöver inte läsa längre; men på vägen hem fick vi åka båt en bit till, sedan åka motorcykel i tio minuter genom världens finaste by. Det luktade bränt av alla eldar som brann i i området, och jag höll hårt i han som körde. Ultimat frihetskänsla! Det var en bra söndag, helt enkelt.
1 Amanda:

skriven

Wow!!! Härliga bilder, härliga dagar!!

Men akta dig för pirayerna, hajarna, späckhuggarna, hajarna, valarna och krokodilerna!! Och håll i dig på motorcykeln föfan. Snart är det jag som åker, på lördag rättare sagt. Saknar dig!!

2 pelle:

skriven

HEJ. Kan du inte bli framför kameran en gång. Så vi får titta på dej. HA DET GÖTT

Svar: Hahah, jajaja det kommer, det kommer, jag ska vara här i 7 veckor till, så det är lugnt!
Emilotte

3 Amanda:

skriven

Håller med ovan!! Show yourself!!!

Svar: Lite svårt med selfies, men det finns säkert lite bilder på någon annans kamera, men jag har inte fått dom än. Jag är ju inte här för att fota mig själv ;)
Emilotte

4 Amanda:

skriven

Hur bor du? Hur ser skolan ut?

Svar: Hahaha, easy, jag har bara varit här i en vecka, bilder kommer lugn!
Emilotte

Kommentera här: