Vid den här tiden imorgon...

... Har planet lyft från Arlanda (förhoppningsvis) och vi befinner oss i luften med riktning mot Etiopien. Där ska jag sedan mellanlanda för att byta plan till Accra, Ghana. Så himla spännande! Känner ett skönt lugn i kroppen just nu, det bästa av allt är att det är nattflyg vilket betyder att jag har hela dagen på mig imorgon att gå och plocka, fixa och dona innan vi drar iväg till Arlanda.
 
Nu ligger jag här i sängen, lite lite nojig för att somna med tanke på hur onajs det var inatt... Jag ska ta en halv sömntablett och hoppas att jag sover som en princessa! Imorgon väntar verkligen steget ut mot det stora äventyret och nu på kvällen har jag faktiskt börjat packa min väska, tro det eller ej. Mitt rum ser lite ut som ett bombnedslag, det ligger påsar och kartonger om vart annat, men det känns rätt okej ändå.
 
När jag kom hem idag efter att ha varit i stan med min syster och fikat och inhandlat de absolut sista, låg det två saker jag väntat på i brevlådan... Först och främst, Brandts reseguide om Ghana (på nästan 500 sidor!) och ett brev adresserat från Tre, operatören, med instruktioner om hur jag skulle låsa upp operatörslåset på min gamla iPhone 4. Det gick hur bra som helst och det betyder nu att jag kan ta med den ner och använda den med en Ghananskt SIM-kort så jag kan ringa hem! Glada, glada nyheter. Känner mig lite lugnare nu faktiskt!
 
 
Såhär ser det faktiskt ut när jag packar min väska. Jag packar allting i påsar för jag tycker det är så himla mycket smidigare när man letar efter någonting i väskan så rör man inte ihop allting, samt att det skydddar från att djur och andra grejer smyger sig in i packningen... Jag började med detta när jag öluffade i Grekland, då med en 50-kilos rygga, men nu kan jag inte sluta! Påsarna från Claes Ohlson är heeelt perfekta! 1/4 av packningen avklarad skulle jag nog säga!
 
 
En del av dagens inköp, det blev även ett par solbrillor "slit och släng" som inte kostade mycket, och så även hårtofsar. Vi får hoppas att vi klarar oss på det här!
 
Vi hörs imorgon igen! Godnatt ♥
 
1 Tina:

skriven

Hej Emilotte 😎 Önskar dig en fin resa och en fantastisk tid i Ghana. Kram 💜

Svar: Hej! Tack Tina, vi hörs! Kram <3
Emilotte

Kommentera här: