Att tänka smart

Godkväll mina vänner! Hoppas ni haft en bra vecka, imorgon är det ju fredag vilket betyder att det snart är helg (igen!). Årets andra helg blir inte så mycket nöje för mig, jag jobbar hela helgen så jag får njuta av mina lediga dagar idag och imorgon helt enkelt.
 
Idag landade resetidningen Vagabond i min brevlåda, jag hade önskat mig en prenumeration på detta magasin av jultomten, så idag har jag kikat lite i den. Första intrycket är att tips på boende är lite mycket "dröm-resemål" än vad man har råd med i verkligheten. Till exempelt har jag aldrig lagt mer än 600 spänn per natt på ett boende, och det för två personer. Dels för att när jag är ute och reser så reser jag inte för att se ett hotell, jag reser för att se platsen jag är på och jag ska ju ändå bara sova där. Sova på hostels och sådär har jag ju i och för sig inte gjort än, jag har trots mina tighta resebudgetar hittat bra och prisvärda hotell, främst på booking.com, om vi inte headhuntat boende själva på plats. I och för sig har jag bara kommit en fjärdedel in i tidningen, men jag hoppas att det ger mig lite inspiration inför framtida resemål och artiklar jag kan riva ut och spara i en skolåda med bucketlist för resor jag måste göra i livet, platser jag måste besöka.
 
 
Annars förutom att läsa och städa så har jag handlat lite shorts till Ghana-resan. Jag tog mig en funderare på vad man ska ha på benen när det är 30 grader varmt och man inte vill visa stjärten i ett par tighta jeansshorts. Jag vill respektera folkets klädkod och jag har också kommit underfund med att jag inte kan klä mig som på en charterssemester. Sedan måste jag tänka smart på vad som är enkelt att tvätta för hand och då gick jeans fetbort, och bomullsshorts badade jag inte direkt i så det blev tre nya. Två svarta och ett par vita som är lite "längre" i benen än vad jag kanske är van vid, och går upp i midjan. Bekväma och snygga! Man måste ju tänka smart, och vikten i väskan så klart! Men inte nog med det så har jag även beställt hem reselakan och myggnät som kommer med posten nästa vecka. Åh, vad jag älskar att handla över nätet!
 
 
Här bjuder jag på lite bilder på detaljer i mitt rum. Nu är det bara 4 veckor kvar på dagen!
 
1 Amanda:

skriven

Vart har du köpt dom???

Svar: Rean på nelly :)
Emilotte

Kommentera här: