sista spurten

Godmorgon!
 
Igår var en lugn dag på jobbet som följdes av en god middag som jag och pappsen kokade ihop, Pad Thai. Några timmar senare låg jag halvdöd på sängen, jag har sovit länge och gott inatt!
 
Nu är det mindre än tio dagar kvar faktiskt, på torsdag nästa vecka åker jag. Det mesta känns ändå rätt lugnt, det mesta är ordnat nu. Lite senare idag så ska jag skriva ut sista vaccinet Dukoral och skriva ut resten av Lariam-tabletterna, så nu är jag faktiskt snart färdigvaccinerat. Jag ska snart räkna ut vad det kostade, det var inte gratis vill jag lova! Kommer nog passa på att storhandla på apoteket också medan jag ändå är där, jag kommer ha med mig allt i resapokteket må ni tro. Allt från sårtvätt till helosansalva och värktabletter. Åh, det är verkligen ingen charter jag ska åka på har jag nog insett...
 
 
Av mina fantastiska och underbara kollegor så fick jag denna present som tack för i fredags kväll, jag och Edman var två stolta människor hela kvällen. Kan inte nog tacka er!
 
 
Av min morbror Pelle fick jag som tidigare nämt en hel kartong fylld av matchtröjor och shorts som donerats av idrottföreningar i Kil. Som jag förstått det så väntas det ännu mer påfyllning uppe i Värmland som jag ska ner och hämta nu i helgen. Snart ska jag lämna in detta till postkontoret så sätter dom den på ett fraktplan till Ghana. Vi får hålla tummarna för att det kommer fram!!
 
Checklistan börjar faktsikt snart sakna boxar att checka av, vilket känns ganska skönt. Jag har till och med premiär-tagit första tabletten Lariam mot Malaria och det gick superbra! Inga hallucinationer och inga ångestattacker... 
 
Kvar att göra:
 
- Fixa försäkringspapper
- Posta iväg paketen till Ghana
- Fylla en hel resväska med gåvor
- Packa min väska
- Storhandla på apoteket
- Hämta ut Lariam och skriva ut Dukoral
 
Stor kram på er!

Kommentera här: