Inför en stundande födelsedag...

Jag tänker absoluuuut inte berätta vem det är som snart fyller år, men jag tror denne person snart fyller 21, inga namn nämda. Hur som helst har denna person bestämt att hon inte vill ha några presenter, att hon inte längre bryr sig om materiella ting, för det är faktiskt sant! 
 
För några månader sedan öppnade hon ett konto som hon döpte till "Ghana-kontot". Dit har vänliga människor kunnat lämna donationer som hon kan framföra till en viss organisation som hon just nu är och hjälper. Jaja, jag tror ni förstår.
 
Efter lite drygt en månad här i Ghana har jag haft möjlighet att se var pengarna går till. Efter det är jag mer än övertygad om att det behövs hjälp. Det behövs hjälp konstant! Vi har räddat 24 barn från barnarbete och placerat barn i skolan, och det kostar!
 
Visste ni att jag varje dag går runt i skolan för att betala dessa underbara barns skolavgifter? Att jag har upprop för "Compassion!!" varje dag? Det kostar 1 cedi 60 pesoes per barn och dag att gå i skolan. Det täcker skolavgifter, lunchavgifter och något som heter exra class fees. 1,60 cedis är cirka 5 svenska kronor om dagen, per barn. Per dag betalar jag i runda slängar 30 cedis för att våra "compassion-kids" kan gå i skolan, det är ungefär 75 kronor om dagen. Det är självklart att de behöver hjälp, vi måste stödja TANF.
 
Jag vet att Laud vill att vi anordnar ett typ av health-talk som de gjorde i Gomoa förra vecka. Det hölls i en kyrka där jag tror några elever från nio skolor samlades, tillsammans med några distriktsköterskor. De talade om första hjälpen som handlar om simpla saker som att lägga om ett sår, en bruten arm osv. Samtliga skolor fick även en varsin First Aid-box donerad av TANF. Så jäkla underbart att detta kunde genomföras, och jag tycker det är helt rätt av Laud att vilja fortsätta göra detta och den här gången i Accra. Självklart behöver vi stöd för att kunna genomföra detta igen!
 
Jag vill alltså med detta inlägg säga: ni som brukar köpa födelsedagspresenter kan istället skicka en present hit:
 
Clearingnummer 5699 
Kontonummer 33 224 63
Bank SEB
 
Märk gärna insättningen med ditt namn så jag kan meddela att jag mottagit din gåva.
 
Alla sötnosar på bilen är barn sponsrade av TANF på skolan Wisdom Academy. Jag har det stora nöjet att få krama dessa vänner varje, varje dag. Nu är vi till och mer fler barn än på bilden! 
 
Jag personligen ska se till att gåvorna hamnar till bästa möjliga ändamål. Och jag kan med gott, gott samvete och med kliniskt rent mjöl i påsen säga; din gåva GÖR verkligen skillnad för dessa barn!
 
All kärlek, Emilotte
1 pelle:

skriven

GRATTIS EMILOTTE. Vad gammal du har blivit. Men i mina ögon är du den lilla tjejen som jag är GUDFAR till. HA DET GÖTT MVH PELLE

Kommentera här: