Valentines wedding

Goddagens mina vänner!
 
Drygt ett par veckor spenderat i Ghana nu, och på alla hjärtans dag fick jag delta i ett ghananskt bröllop. Det var det första för min del, och bröllop är inte en sällsynt skådad sak här. Men oj så vilken skillnad det är på bröllop här och där hemma. Det är för det första mer som ett väckelsemöte än ett bröllop, väldigt lite kretsar kring själva vigseln under den här cermonin i alla fall. Men det var sång och dans, och lite intressant var också att jag fick sitta fram vid hedersbordet under skålen och när de skar i tårtan.
 
Jag hade sytt upp en klänning hos min skrädderska, Deborah här i Teiman. En romantisk liten sak som skulle passa fint på alla hjärtans. OBS! Skulle inte rekommendera det här till någon. Att sitta under ett plåttak utan fläkt i drygt 4 timmar i stekande hetta (det måste varit närmare 45 grader under där) och svetten kryyyper som rännilar innanför klänningen som är alldeles för grov för att andas. Ja, det var stundtals tortyr.
 
Men nu har jag gjort det i alla fall! Och nu på lördag ska jag på ett annat bröllop, fast utanför Kumasi i "Ashanti-region" i Ghana. Spännnade. Så dagens uppdrag blir att springa till skrädderskan för att få en ny klänning uppsydd, haha. Och idag kommer vi förövrigt köpa cement till bygget. Det går långsamt framåt här!
 
Jag och Barbara, familjevän till oss och hänger med oss ofta i huset. Otroligt fin tjej!
Jag och min vapendragare P. Laud
Jag är lite förvånad att svettfläckarna som tornade upp sig som världskartan på klänningen inte syns, haha

Vi hörs! Massor av kärlek ♥

Kommentera här: