Efter ett längre uppehåll...

Allt fungerar inte som hemma här i Ghana, men det får man ju stå ut med. När det kommer till wifi, el och vatten får man ha tålamod. I lite drygt ett dygn har vi varit utan vatten i kranarna, strömavbrotten kommer och går precis som de gjort sedan jag kom hit. Ett dygn av, tolv timmar på, tolv timmar av osv. Och anledningen till dåligt bloggande är helt enkelt inget wifi.
 
Jag har varit här i en månad, och ja, det känns helt fantastiskt fortfarande. Min kärlek till Accra har vuxit sig djupare. Jag har hunnit med ett till bröllop, jag har varit ute och varit social, jag har busat och lekt med barnen, jobbat vidare med att få ihop pengar till all sand så att vi kan inviga bygget ordentligt.
 
Två volontärer från Danmark har kommit hit till TANF och bor med oss, så jag har tagit på mig rollen som volontär-mamma, och idag var vi ner en sväng till Labadi Beach här i Accra.
 
Det finns så mycket att berätta men jag vet nästan inte vad jag ska börja, så därför låter jag bilderna lite kort sammanfatta vad som hänt de senaste dagarna.
 
Stor kram till er alla <3
 
I ett svettigt hotellrum i Konongo innan bröllop. Klänningen har min sömmerska Deborah sytt.
Hela gänget innan bröllopet. Barbara, Justice, jag och Laud.
Och brudparet blev välsignade av ett gäng pastorer under en galen ceremoni där de talade i tungor i fyra timmar ungefär.
En utflykt till National Theatre i Accra med nya volontären Louise i bilden. Dessa gigantiska trummor står där och används endast vid Independence Day, om för övrigt är om några dagar, den 6:e mars.
Vackert kvällsljus på vägen mot Konongo.
Adodoe och Elorm är riktiga charmtroll
Min ghananska bror, Emmanuel, Rev. Lauds lillebror egentligen, bor med oss.

Kommentera här: